Communicatiekanalen

Welk communicatiekanaal gebruik ik om mijn content te delen?

Wanneer we content willen gaan delen, kan er gebruik gemaakt worden van verschillende communicatiekanalen.

Hieronder vindt u een overzicht van de kanalen welke u nu het beste kunt gebruiken.

  • Facebook: Facebook is goed voor het delen van nieuws, foto's en video's met vrienden en familie, maar ook om lid te worden van groepen en deel te nemen aan discussies.
  • Instagram: Dit kanaal is geweldig voor het delen van foto's en video's, vooral als je geïnteresseerd bent in fotografie, mode of andere visueel georiënteerde inhoud. Hashtags zijn de sleutel tot ontdekking. Zo zullen geïnteresseerden in een bepaald onderwerp, ook jouw post zien door middel van de hastag die ze volgen of opzoeken.
  • YouTube:  Ideaal voor het maken en delen van videocontent zoals tutorials, vlogs en entertainment content. Met meer dan 2 miljard maandelijkse actieve gebruikers is dit platform ideaal voor het opbouwen van een publiek.
  • Twitter: Een platform voor het delen van korte tekst, afbeeldingen en video's met een breed publiek, maar ook voor het aangaan van conversaties en het op de hoogte blijven van nieuws en trends.
  • LinkedIn: Een professioneel social media platform voor het delen van zakelijke content, netwerken en het vinden van vacatures. LinkedIn is goed voor thought leadership.
  • TikTok: Een video-sharing platform dat populair is bij een jonger publiek, met inhoud die vaak bestaat uit korte, creatieve clips op muziek.
  • Reddit:  Een platform voor discussie en het delen van inhoud over elk onderwerp. Subreddits (gemeenschappen) bestrijken een breed scala aan onderwerpen en zijn een van de beste sociale-mediaplatforms om discussies te voeren.

Houd er rekening mee dat veel socialemediaplatforms veelzijdig zijn en verschillende soorten inhoud kunnen ondersteunen. Ook is het belangrijk om te overwegen welk platform het beste past bij uw publiek en contentdoelstellingen.

 
Steff Vanhaverbeke

Steff startte haar eerste web-design agency in 1993. Sindsdien bouwde ze een uitgebreide ervaring op in de marketing- en communicatiesector en richtte in 2004 ubeon op.

Sinds 1993 ondersteunt Steff ondernemingen en teams in hun communicatie, marketing en verkoop. Daarbij focust ze zich op:

  • opbouwen van aantrekkelijk en vertrouwd merk -en huisstijl
  • zo toegankelijk mogelijk maken van commerciële communicatie
  • integratie van de 'customer journey' met conversietrechters
  • opbouwen van een 'business ecosysteem' door middel van community building

Steff integreert daarbij de nieuwste inzichten uit de positieve psychologie, cognitieve gedragstherapie, Neuro-Linguïstisch Programmeren met systeemtheorie en technologie.